środa, 7 kwietnia 2021

WIOSNA W POLU - SADZIMY I SIEJEMY - praca zdalna

  Czwartek- 8.04.2021

TEMAT:  WIOSNA  W  POLU - SADZIMY I SIEJEMY.

 MUZYCZNA GIMNASTYKA - ćwiczenia W PODSKOKACH.

  https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU

  Film zawiera zestaw czterech ćwiczeń gimnastycznych dostosowanych do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym. Zawarte w filmie ćwiczenia wspierają prawidłowy rozwój fizyczny dziecka.

 A teraz czas na masażyk relaksacyjny - Pajączek". Mama siada za dzieckiem i mówi, wykonując palcami ruchy.

        Wspina się pajączek po rynnie  /kroczymy palcami po plecach dziecka od dołu ku                                                                  górze/

        Spadł wielki deszcz                / przykładamy do pleców obie dłonie/

        I zmył pajączka                      /szybko przesuwamy dłonie w dół/

        Zaświeciło słoneczko            /masujemy plecy okrężnymi ruchami/

        Wysuszyło pajączka             / masujemy aż poczujemy ciepło/

Rozpoczynamy od początku, możemy zamienić sie rolami.

  „W polu” – zabawa językowa.

  Każde dziecko układa zdanie z nazwą czynności, którą wykonuje rolnik. Następnie dzieci liczą wyrazy w zdaniu. Np. Rolnik orze pole.





Przyjrzyjcie się ilustracji


Ułóżcie litery w odpowiedniej kolejności, a dowiecie się jaka to pora roku.                                       



                            

    W kartach pracy mamy ilustrację na podstawie,której opowiedzcie co dzieje sie wiosną w polu/ KP3. 45-46/. Dokonujemy analizy sylabowej/młodsze dzieci/, starsze analizy głoskowej czynności oraz nazw roślin.


Poproście mamę o przeczytanie wiersza

                                  „Wspólna Praca” Ludwik Wiszniewski
Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop!

Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!

Rozmawiamy z dziećmi na temat treści wiersza:

-zwracamy uwagę na trudne słowa w wierszu – pług, ugór, orka  i wyjaśniamy je dzieciom

Pytamy jakie zwierzęta występowały w wierszu? Co robiły i o czym opowiadały ? 

Posłuchajcie wiersza ,,Posadzimy, posiejemy"

         Dziś od rana kwaczą kaczki:- Zasiejemy wam buraczki.

         Dla nas to jest trud niewielki, mamy dzioby jak szufelki...

         Praca pójdzie nam raz, dwa! Kwa,kwa ,kwa!

        Dziękujemy, dziękujemy! Sami grządki zasiejemy.

        I rzodkiewkę, i buraczki! Sio z ogródka, miłe kaczki!

        Woła, gdacze chór kokoszek: - pomożemy sadzić groszek. 
        Dla nas praca to niewielka, mamy dziobki jak skrzydełka.
        Potrafimy siać i mak! Kud-ku-dak!
        Dziękujemy, dziękujemy!
        Sami wszystko posiejemy.
        


       Odpowiedzcie: W czym chciały pomagać kaczki i kury? Co gospodarze chcieli zasiać, a co posadzić? Jakie narzędzia trzeba mieć do siania, a jakie do sadzenia? W jaki sposób należy dbać o to, co się posiało na polu, a jak to co się posiało w domu?

Proponuję założyć własną uprawę - zasiać fasolę lub rzeżuchę. Zobadzcie jak można posadzić fasolę, a dalęj macie opisane, jak zasiać rzeżuchę.

Dlaczego rośliny rosną? – rozmowa z rodzicem. Rodzic rozmawia z dzieckiem nt. czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć i się rozwijać. Moja uprawa- zasianie rzeżuchy (potrzebne materiały plastikowy lub szklany talerzyk, kawałek waty, nasiona rzeżuchy, woda do podlania). Rodzic zapoznaje dziecko z przebiegiem siewu. Dziecko układa grubą warstwę waty na talerzu. Następnie rodzic nasypuje dziecku na dłoń nasiona rzeżuchy, dziecko rozsiewa je równomiernie na wacie potem podlewa wodą i ustawia swoją uprawę na parapecie. Każdego dnia podlewa i obserwuje zmiany jak z nasiona wyrastają małe korzonki, a następnie zielone kiełki. Warto też wspomnieć dziecku, że rzeżucha jest bardzo zdrowa i można ją wykorzystać na pyszną kanapkę.  
 
Zabawa ruchowa ,,Taczki"- dziecko kładzie się na brzuchu, opiera się na ręcach, unosi tułów- będzie taczką. Mama bierze go za kostki, dziecko stara się powoli poruszać do przodu.                                                                                                   
A teraz trochę czytania dla 5-6-latków:                                                                                                  

                                         

                                                           
Dla chętnych- kolorowanka                                                                                                   
                               

                                                                           
Praca w kartach pracy - wszystkie dzieci wykonują karty związane z tematyką zajęć jeżeli są nie wykonane. W kartach pracy tematyka świąt została ujęta później, dlatego przeskoczyliśmy tematykę, którą teraz realizujemy.  Po pracy, jeżeli będzie ładna pogoda zapraszam na spacer i obserwację pracy rolnika oraz zwierząt  na naszym podwórku.                                                                                                                                                       
                                                        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Festyn Rodzinny w ZSP w Lenartowicach