Czwartek- 15.04.2021
TEMAT: NA KONCERCIE
Na początek proponuję rozgrzewkę przy muzyce:
- https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU
- „Na koncercie” – rozmowa z dziećmi. R. odtwarza fragmenty filmów przedstawiających zachowanie widzów na koncercie w filharmonii:
- https://youtu.be/fbKHROpK3PQ
Ukierunkowuje obserwację pytaniami:
- W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty?
- Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów?
- W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę?
- W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał.
- Rodzice przeczytajcie proszę dzieciom wiersz Anny Kamieńskiej pt.,, Koncert”, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania
,, Koncert” Anna Kamieńska
Grały żabki w błocie:
jedna na flecie,
druga na fagocie,
trzecia na klarnecie,
czwarta, jak to żaby,
na skrzypcach- aby, aby,
piąta na fortepianie
głośno niesłuchanie,
szósta na mandolinie,
siódma na okarynie,
ósma – mamo kochana- ćwiczyła na organach,
dziewiąta na wiolonczeli,
a jakże, żebyście wiedzieli!
Dziesiąta, tak jak wy czasami,
biła w bębenek łapkami,
Aż taki się zrobił hałas,
że uszy zatykać zaraz.
Tylko dzieci i poeci
stali nad brzegiem strumyka
i zachwycali się:
Ach, jaka ładna muzyka!
Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
*Jakie zwierzątka występują w wierszu?
*Gdzie grały koncert żaby?
*Jakie instrumenty muzyczne pojawiły się w wierszu?
*Czy znacie wszystkie te instrumenty? Nazwijcie je.
- Kilka informacji na temat instrumentów muzycznych. Mamy instrumenty: strunowe, dęte i perkusyjne. Obejrzyjcie je.
- „Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna.
Dzieci mają rozłożone na stolikach kartki, farby plakatowe, ale mocno rozwodnione, pędzle.
R. wyjaśnia:
Za chwilę usłyszycie muzykę. Zamieńcie wasze pędzle w tancerzy, którzy przy tej muzyce będą tańczyć, a przy okazji malować linie, wzory i inne esy-floresy.
Do każdego koloru jest jeden pędzel – wybierzcie dla siebie pierwszy kolor.
Podczas trwania muzyki nie dobieramy farby – tancerz nie może przerywać tańca.
R. puszcza utwór muzyki klasycznej np.
„Taniec Eleny” M. Lorenca:
lub „Wiosna” A. Vivaldiego:
a dzieci malują. Gdy prace schną, wydzierają z białego papieru paski o szerokości 2–3 cm rożnej długości i komponują z nich pień brzozy – czarną kredką rysują krótkie kreski.
Kompozycję naklejają na kolorowy karton.
Na koniec pęczkami patyczków do uszu maczanymi w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stemplują delikatnie liście.
- Karty pracy:
- 6-LATKI–KP 4 str. 7 / ćwiczenia percepcji wzrokowej, grafomotoryki, budowanie wypowiedzi; CziP str.62- ćwiczenia w czytaniu,
- 5-LATKI- KP 4 str. 6 – uzupełnij ilustracje, podziel na sylaby nazwy instrumentów; zeszyt grafomotoryczny str.62. – narysuj obrazek po śladzie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz