niedziela, 10 maja 2020

ZADANIA NA KOLEJNY TYDZIEŃ




W KRAINIE MUZYKI

Poniedziałek- 11.05.2020

Temat: INSTRUMENTY MUZYCZNE.


Poproście mamę o przeczytanie wiersza ,, Najlepszy instrument”.

Jest taki instrument na świecie, dostępny nawet dla dzieci.
Wygrywa wszystkie melodie najładniej, najłagodniej.
Gdy nutki wpadną do ucha, on ucha bardzo się słucha.
Bo najgrzeczniejszy jest przecież, słucha się w zimie i w lecie,
W upał i gdy deszcz leje, on wtedy nawet się śmieje!
Chodzi wraz z tobą wszędzie już tak zawsze będzie.
Nawet za złota trzos nie zniknie – bo to TWÓJ GŁOS.
Więc gdy jest ci nudno, nie ziewaj.
Pamiętaj o nim- zaśpiewaj!
On się natychmiast odezwie i zagra czysto i pewnie.
Opowie ci zaraz radośnie na przykład o słonku i wiośnie.
Bo lubi i dobrze zna cię, Twój wierny, dźwięczny przyjaciel.

Odpowiedzcie na pytania: Co autor nazywa najlepszym instrumentem? Czy każdy z nas ma taki instrument?

Poznajemy literkę H h

h-a-r-f-a                  har- fa

Zobacz jak wygląda litera i spróbuj napisać ją palcem na dywanie, a potem po śladzie.
Przygotujcie niebieskie i czerwone prostokąty( po 5 każdego koloru). Niebieskie będą oznaczały spółgłoski, a czerwone samogłoski. Przypominam Wam samogłoski to: o, a, i, u, y, e, spółgłoski to pozostałe litery. Spróbujcie ułożyć z prostokątów model wyrazu

h a r f a
oraz wyrazów: hak     Hania       haft       hulajnoga


Zadania w kartach pracy:

6-latki-KP4 str.16a i 16b
5-latki-KP4 str.17 a i b
4-latki-KP2 str.35
3-latki-KP2 str.27


Wtorek – 12.05.2020

Temat: MAŁA ORKIESTRA

Przypomnijcie sobie zabawę ruchową do piosenki ,, Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
A teraz mam dla Was zagadki. Poproście mamę aby Wam przeczytała, a wy odpowiedzcie.

  1. Jest to zespół niemały, mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
    Gdy wszyscy razem zaczynają grać, to aż publiczność chce z foteli wstać.
    To...(orkiestra)
  2. Może być dęty, może być i strunowy,
    Ważne, aby był do gry gotowy.
    Piękne dźwięki nam wygrywa,
    I z nim piękna muzyka jest możliwa. To.....( instrument muzyczny).
    1. Zna go każde w przedszkolu dziecko, zawsze stoi
      przed swoją orkiestrą i porusza drewnianą pałeczką.
      To......(dyrygent).


Po rozwiązaniu zagadek wskaż ilustrację. Myślę, że już wiecie co to jest orkiestra?



A teraz zabawa relaksacyjna, masażyk. Usiądźcie za mamą i wykonujcie masaż pleców wg czytanej instrukcji.

Idą słonie (na plecach kładziemy na przemian całe dłonie),
potem konie (piąstki),
panieneczki na szpileczkach( palce wskazujące)
z gryzącymi pieseczkami (szczypanie).
Świeci słonko (zataczamy dłońmi kółka)
Płynie rzeczka (rysujemy linię),
Pada deszczyk (naciskami wszystkimi palcami).
Czujesz dreszczyk (łaskoczemy).

Zadania w kartach pracy.

6-latki- KP4- str.17a i 17b
5-latki-KP4- str.14a i 14b


Zapraszam wszystkich do kolorowania.



Środa – 13.05.2020

Temat: MUZYKA WOKÓŁ NAS. ROBIMY INSTRUMENTY.


Posłuchajcie (poproście o przeczytanie wiersza).

,,Muzyka to coś wspaniałego”

Dźwięki płyną bardzo leciutko niby fruwające ptaszki na wietrze,
ciekawi was czego słucham? Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby. Słychać skrzypce, dzwonki, flety.

Orkiestra gra coraz głośniej, czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej, chciałabym umieć tak grać sama.

Bo świat nut jest zaczarowany, muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać, wzbudzić euforię w sercu każdego.

Odpowiedzcie: Gdzie była dziewczynka?, Czego słuchała? Jakie instrumenty grały w orkiestrze?, Jakie emocje może wywołać muzyka?
Czy rozpoznacie te instrumenty, nazwijcie je, podzielcie nazwy na sylaby i głoski (dzieci starsze).




Poproście mamę aby włączyła Wam wybraną muzykę, a może potraficie sami.

A teraz proponuję Wam wykonanie własnego instrumentu- Gitary z pudełka po chusteczkach. Potrzebne będą: pudełko po chusteczkach, plastikowa rurka, nożyczki, 5 gumek recepturek, taśma klejąca i dwustronna.
Kawałki taśmy dwustronnej naklejamy równolegle do krótszych boków pudełka- między krawędzią a dziurą pudełka. Rurkę przecinamy na pół, aby powstały dwie krótkie i przyklejają na pudełko w miejsce dwustronnej taśmy. Następnie nakładają gumki tak aby opierały się o rurki. I nasza gitara gotowa. Spróbujmy zagrać.




Zadania w kartach pracy.

6-latki-KP4 str.18a i 18b
5-latki-KP4 str.15a i 15b





Czwartek- 14.05.2020

Temat: MUZYKA OKOLICZNOŚCIOWA.

Ćwiczenia oddechowe- ,,Co to za dźwięk?”

Stojąc wydajemy różne dźwięki, przedłużając ich brzmienie. Np. ffffffffff (wiatr), wwww....(duży owad-bąk), sssssss.....(wąż, gąska), zzzzzzz....(mucha, komar), szszsz( szum morza).

Porozmawiajcie z mamą na temat muzyki. Mamy różne rodzaje muzyki: pop, dance, rock, hip-hop, classic, disco polo, muzyka filmowa. Muzyka okolicznościowa to muzyka na różnego rodzaju imprezy okolicznościowe np. wesela, urodziny, sylwester, koncerty plenerowe. Muzyka towarzyszy nam wszędzie. Zapytajcie jaką muzykę lubi mama, gdzie można pójść posłuchać muzyki?

Obejrzyjcie obrazki. Porozmawiajcie o nich z mamą.




Poproście o przeczytanie wiersza ,,Muzyka”

Muzyka to deszcz nut co nagle z nieba spada.
Muzyka to melodia co sama się układa.
Muzyka to są nuty po domu rozsypane
To nocy wielka cisza i ptasi śpiew nad ranem.

Muzyka mieszka wszędzie, melodię swoją gra,
Skup się a usłyszysz jak piękne dźwięki ma.

Po wysłuchaniu wiersza zabierzcie kartkę i farby, spróbujcie namalować muzykę.


Zadania w kartach pracy.

6-latki-KP4 str.19a i 19b
5-latki-KP4 str.16a i 16b





Piątek- 15.05.2020

Temat: JAK DBAĆ O SŁUCH, JAK RADZIĆ SOBIE Z HAŁASEM.

Zabawa dydaktyczna-,, Co to za dźwięk?”( zadaniem dzieci jest odgadnąć, co to za dźwięk). Dziecko zamyka oczy,a mama wykonuje dźwięki np. zamyka drzwi, stawia kubek na stole, szeleści kartką, przelewa wodę z kubka do kubka, gwiżdże na gwizdku, itp. Które z tych dźwięków były dla ciebie przyjemne, a które nie. Dlaczego hałas szkodzi naszemu zdrowiu?
Poproście o przeczytanie opowiadania o przygodach bliźniaków.

,, Hałasowanie”

Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci, to bardzo kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi bliźniakami po mieście- i to tylko dlatego, że naszła je ochota pobić się i powyzywać. Ale któregoś razu to narobił chłopcom takiego wstydu- i to w muzeum!
  • Jak tam w szkole?! - ryknął, przed kasą muzeum.
Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie ucho.
-Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!- ryczał Pan Waldemar.
    • Nie martwcie się, za moich czasów kazano klęczeć na grochu!...
      Może dlatego mam teraz takie powykręcane kolana!...
Pani bileterka skręcała kulki z papieru – zamierzała wepchnąć je sobie w uszy.
Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje?- szepnął Kuba, zerkając na babcię, zawsze był taki kulturalny...
-Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym- westchnęła babcia.
-To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?- zdziwił się Buba.
Ale babcia nie zdążyła odpowiedzieć, bo Pan Waldemar podszedł właśnie do kasy- no i trzeba było zająć się zemdloną bileterką.

Porozmawiajcie. Dokąd wybrali się chłopcy? Kto im towarzyszył? Dlaczego Pan Waldemar tak głośno mówił? Czy to jest kulturalne zachowanie, gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach?

A teraz pobawmy się sylabami, układajmy wyrazy z literą ,,h”. Układamy sylaby łącząc literę z samogłoskami, potem wyrazy rozpoczynające się literą. Np.

ha- mak           hu- ba       He- lena     hi- popotam      hy- cel



Można wykonać rysunki do wyrazów.
To jest ucho dzięki któremu słyszymy. Może spróbujecie wykonać model z plasteliny. Dotknijcie swoich uszu, to czego dotykacie to część zewnętrzna. Duża część aparatu słuchowego znajduje się w środku głowy - to ucho wewnętrzne.

Po pracy zapraszam Was na zabawy na świeżym powietrzu albo spacer do lasu posłuchać śpiewu ptaków.

Zadania w kartach pracy
6-latki-KP4 str.19a i 19b oraz str. 20a i 20b
5latki-KP4 str.18a i 18b
4-latki-KP2 str36
3-latki-KP2 str.28
Zachęcam do wykonywania ćwiczeń w dodatkowych książeczkach.

Miłej pracy i zabawy. Pozdrawiam Wasza Pani

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Festyn Rodzinny w ZSP w Lenartowicach