sobota, 2 maja 2020

WITAM WAS – OTO ZADANIA NA KOLEJNY TYDZIEŃ


TAJEMNICE KSIĄŻEK. POLSKA TO MÓJ DOM.

Poniedziałek- 4.05.2020

Temat: MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI.

Rozpoczniemy od zagadki.

Choć nie ma zamka ani kluczyka,
Często otwierasz ja i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
Wierszyków, bajek i opowieści..... to (książka)

Oto kilka książeczek dla Was. Myślę, że je znacie.


Poszukajcie w domu swoją ulubioną książeczkę i narysujcie do niej obrazek.

Czy wiecie, jak powstaje książka? Żeby powstała książka potrzebny jest papier, czy wiecie skąd mamy papier? Obejrzyjcie ilustracje.


Czy są takie książki, którymi jesteście zachwyceni? Posłuchajcie wiersza.
,, Mole książkowe”

Otwieram książkę, jedna chwilka i już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną królewną lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.
Każda książka roztacza przede mną świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie, rozdział od deski do deski... czyli cały.
Rodzice doskonale rozumieją mój zachwyt nad książkami, bo tak jak ja są zwyczajnie
książkowymi molami.
Porozmawiajcie z rodzicami o tym co czujecie , jak rodzice czytają Wam książeczkę?


Nazwijcie obrazki, jaką głoską rozpoczynają się te nazwy. Dzisiaj poznamy literę F, f. Dokonajcie analizy i syntezy wyrazów. Np.

f-o-t-e-l             F-e-l-e-k            f-o-k-a


Spróbujcie wykleić kształt litery F, f dowolnym materiałem, oto propozycja.



Zadania w kartach pracy.
6-latki-KP4 str.5ai5b oraz 6a i 6b
5-latki- KP4 str5a i 5b
4-latki-KP2 str.30 i 31
3-latki-KP2 str.23


Wtorek- 5.05.2020

Temat: W KSIĘGARNI I W BIBLIOTECE.

Poproście o przeczytanie wiersza ,, Wielki skarb”

Mam przyjaciela- wielki skarb, największą radość w świecie.
Któż to? Aha, nie powiem, nie... Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim przebywać cały dzień, lecz mi nie daje niania.
  • Ej, Jurku, chodź na spacer czas, dość tego już czytania.
Tak, książka to przyjaciel mój- przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc, o świecie prawi dziwy.
O górach, morzach niesie wieść, o naszej własnej ziemi,
Wypowie wiersz lub cudną baśń- czym?- literkami swymi.
Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me- najlepsi przyjaciele.

Zastanów się, o czym opowiadają książki? Jak należy dbać o książki?

Odpowiedzcie, gdzie możemy znaleźć dużo książek, dokąd się wybrać?

Obejrzyjcie ilustracje. Jak nazywają się te miejsca? Opowiedzcie o nich, czym się różnią? Gdzie możemy poczytać i wypożyczyć książki, a gdzie kupić je?



Proponuję wykonać swoją książeczkę, ale trochę inną – polisensoryczną.
Taka książeczka nie zawiera słów ani obrazków. Wszystkie informacje mogą być odczuwane jedynie za pomocą dotyku. Np. mięciutki materiał ma kojarzyć się z czymś miłym co lubimy.
Przygotujcie kilka kartek z bloku, złączcie je zszywaczem i przygotujcie: nasiona, tkaniny, patyczki, styropian,itp. I pomyślcie jakie informacje ma zawierać Wasza książeczka. Oto przykład.


Jak wykonać można znaleźć na youtube. Po wykonaniu omów książeczkę z rodzicami.


Zadania w kartach pracy:

6-latki- KP4 str.7a i 7b oraz 8a i8b , 9a i 9b, 10a i b
5-latki-KP4 str. 7a 7b oraz 8a i 8b
4-latki- KP2 str.32
3-latki- KP2 str.24


Środa – 6.05.2020

Temat: WARSZAWA- STOLICA POLSKI, POLSKIE KRAJOBRAZY.


Zapraszam Was na gimnastykę.

A teraz posłuchajcie fragmentu tekstu piosenki ,,Nasza Warszawska Syrenka”

Nasza warszawska Syrenka co noc urządza wyprawę.
Nocy się ciemnej nie lęka, gdy pragnie zwiedzić Warszawę.
Warszawski Zamek, pałac w Łazienkach nad cichym stawem,
\dzielnice nowe i Stare Miasto w naszej Warszawie.

Zapraszam Was na zwiedzanie nasze stolicy- Warszawy ( poproście rodziców o pomoc w rozpoznaniu tych miejsc).






Zabawa słowno-ruchowa -,, Znajdź rymy”- rodzic czyta- dziecko dodaje rym, po wypowiedzeniu skacze w lewo, następnie do środka, potem w prawo.
Zosia koszyk grzybów niesie, bo od rana była w ...( lesie)

Wojtek też chciał pójść do lasu, ale nie ma na to...( czasu)

Julek na łące był dzisiaj z rana, widział tam żaby oraz....(bociana)

W lesie rosły dwa maślaki, ale zjadły je....(ślimaki)

Porozmawiajcie z mamą, gdzie mieszka moja rodzina, czy to miasto czy wieś? Czy znamy kogoś kto mieszka nad morzem, w górach, nad jeziorem? Może wiecie jak nazywają się te miejscowości?


Zadania w kartach pracy:

6-latki- Kp4 str.11a i 11b oraz 12a i 12b
5-latki-KP4 str. 10a i 10b oraz 11a i 11b
4-latki-KP2 str.33
3-latki-KP2 str.25


Kolorowanka dla chętnych. Połącz kropki i pokoloruj.


Czwartek- 7.05.2020

Temat: SZLAKIEM WISŁY.

Wisła to nasza najdłuższa rzeka nad ,którą leży stolica Polski-Warszawa.
Posłuchajcie zagadek, które poprowadzą nas przez miasta Polski przez ,które płynie Wisła.
Popłyniemy Wisłą razem z rybitwami, zobaczymy miasta, co leża przed nami.

Każde dziecko na pewno odpowie,
Gdzie jest zamek Wawel? No, proszę w...( Krakowie).

Na brzegu Syrenka miasta swego broni.
Tarczą się zasłania i miecz trzyma w dłoni.
Więc jakie to miasto, gdzie wciąż mieszka sława?
To stolica Polski, a zwie się...(Warszawa).

Teraz popłyniemy do miasta pierników,
Sporo się dowiemy tu o Koperniku.
Pierniki tu lepsze niż piecze babunia.
Gdzie dopłynęliśmy? Do miasta ...( Torunia).


Wisła z sinym morzem zostać zapragnęła
I o rannej porze do morza wpłynęła.
Patrzy na nich Neptun i po pańsku
Informuje Wisłę, że jest wreszcie w...( Gdańsku).

Odpowiedzcie, przez jakie miasta płynęła Wisła. Czy potraficie je wymienić? Spróbujcie zaznaczyć je na naszej mapie.


Dzisiaj poznamy literkę ,,J j obejrzyjcie ilustracje, nazwijcie je. Wymieńcie głoski w wyrazach, podzielcie je na sylaby: jama, jajko, jamnik, jagody, Janek, Joasia.

Zadanie dla starszych dzieci. Przygotujcie plastelinę, kartkę, wzór litery ,,j, J”. Spróbujcie ją wykleić na kartce. Możecie poprosić mamę o narysowanie wzoru.



Zadania w kartach pracy:
6-latki-KP4 str.13a i 13b oraz 14a i 14 b
5-latki-KP4 str.12a i 12b
4-latki-KP2 str.34
3-latki-KP2 str.26

Zadania dla chętnych.


Piątek- 7.05.2020

Temat: UNIA EUROPEJSKA.

Oto symbole Unii Europejskiej czyli wspólnoty wielu państw w europejskich. Przyjrzyjcie się im. A teraz proponuję zabawę językowo-ruchową- prawda- fałsz. Mama czyta, dziecko odpowiada. Jeżeli zdanie jest prawdziwe to skacze obunóż do przodu, jeżeli fałszywe to do tyłu.

  1. Unia Europejska to wspólnota wielu państw europejskich.
  2. Unia Europejska ma własną flagę. Polska nie należy do Unii Europejskiej.
  3. Flaga Unii jest czerwona z gwiazdkami.
  4. Niektóre kraje Unii posługują się wspólną walutą- euro.
  5. Waluta obowiązująca w Polsce to euro.

Pokolorujcie flagę Unii.




A teraz trochę matematyki. Wykonajcie rysunki do zadań.
  1. W koszyku było 5 jabłek, Ania poszła do sadu i zebrała jeszcze 3 jabłka. Ile jabłek ma teraz w koszyku?
    1. Maciek dostał od mamy 6 gruszek, a od taty 4 gruszki. Ile gruszek ma teraz Maciek?

Zadania dodatkowe.

Zadania w kartach pracy.
6-latki-KP4 str.14a i 14b oraz 15a i15b
5-latki-KP4 str.13a i 13b
3-4-latki – kolorowanka


Miłej pracy i zabawy. Pozdrawiam Wasza Pani




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Festyn Rodzinny w ZSP w Lenartowicach