TAJEMNICE KSIĄŻEK. POLSKA TO MÓJ
DOM.
Poniedziałek- 4.05.2020
Temat: MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI.
Rozpoczniemy od zagadki.
Choć nie ma zamka ani kluczyka,
Często otwierasz ja i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
Wierszyków, bajek i opowieści..... to
(książka)
Oto kilka książeczek dla Was. Myślę,
że je znacie.
Poszukajcie w domu swoją ulubioną
książeczkę i narysujcie do niej obrazek.
Czy wiecie, jak powstaje książka?
Żeby powstała książka potrzebny jest papier, czy wiecie skąd
mamy papier? Obejrzyjcie ilustracje.
Czy są takie książki, którymi
jesteście zachwyceni? Posłuchajcie wiersza.
,, Mole książkowe”
Otwieram książkę, jedna chwilka i
już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną
królewną lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.
Każda książka roztacza przede
mną świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde
słowo, zdanie, rozdział od deski do deski... czyli cały.
Rodzice doskonale rozumieją mój
zachwyt nad książkami, bo tak jak ja są zwyczajnie
książkowymi molami.
Porozmawiajcie z rodzicami o tym co
czujecie , jak rodzice czytają Wam książeczkę?
Nazwijcie obrazki, jaką głoską
rozpoczynają się te nazwy. Dzisiaj poznamy literę F, f.
Dokonajcie analizy i syntezy
wyrazów. Np.
f-o-t-e-l F-e-l-e-k f-o-k-a
Spróbujcie
wykleić kształt litery F, f dowolnym materiałem, oto propozycja.
Zadania w kartach
pracy.
6-latki-KP4
str.5ai5b oraz 6a i 6b
5-latki- KP4 str5a
i 5b
4-latki-KP2 str.30
i 31
3-latki-KP2 str.23
Wtorek- 5.05.2020
Temat: W KSIĘGARNI
I W BIBLIOTECE.
Poproście o
przeczytanie wiersza ,, Wielki skarb”
Mam przyjaciela-
wielki skarb, największą radość w świecie.
Któż to? Aha,
nie powiem, nie... Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim
przebywać cały dzień, lecz mi nie daje niania.
- Ej, Jurku, chodź na spacer czas, dość tego już czytania.
Tak, książka to
przyjaciel mój- przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów
moc, o świecie prawi dziwy.
O górach,
morzach niesie wieść, o naszej własnej ziemi,
Wypowie wiersz
lub cudną baśń- czym?- literkami swymi.
Więc cieszę
się, że książkę mam.
Och, czytać
pragnę wiele!
Nie niszczę ich,
bo książki me- najlepsi przyjaciele.
Zastanów się, o
czym opowiadają książki? Jak należy dbać o książki?
Odpowiedzcie,
gdzie możemy znaleźć dużo książek, dokąd się wybrać?
Obejrzyjcie
ilustracje. Jak nazywają się te miejsca? Opowiedzcie o nich, czym
się różnią? Gdzie możemy poczytać i wypożyczyć książki, a
gdzie kupić je?
Proponuję wykonać
swoją książeczkę, ale trochę inną – polisensoryczną.
Taka książeczka
nie zawiera słów ani obrazków. Wszystkie informacje mogą być
odczuwane jedynie za pomocą dotyku. Np. mięciutki materiał ma
kojarzyć się z czymś miłym co lubimy.
Przygotujcie
kilka kartek z bloku, złączcie je zszywaczem i przygotujcie:
nasiona, tkaniny, patyczki, styropian,itp. I pomyślcie jakie
informacje ma zawierać Wasza książeczka. Oto przykład.
Jak wykonać można
znaleźć na youtube. Po wykonaniu omów książeczkę z rodzicami.
Zadania w kartach
pracy:
6-latki- KP4
str.7a i 7b oraz 8a i8b , 9a i 9b, 10a i b
5-latki-KP4 str.
7a 7b oraz 8a i 8b
4-latki- KP2
str.32
3-latki- KP2
str.24
Środa –
6.05.2020
Temat: WARSZAWA-
STOLICA POLSKI, POLSKIE KRAJOBRAZY.
Zapraszam Was na
gimnastykę.
A teraz
posłuchajcie fragmentu tekstu piosenki ,,Nasza Warszawska Syrenka”
Nasza
warszawska Syrenka co noc urządza wyprawę.
Nocy się
ciemnej nie lęka, gdy pragnie zwiedzić Warszawę.
Warszawski Zamek, pałac w Łazienkach nad cichym stawem,
\dzielnice nowe i Stare Miasto w naszej Warszawie.
Zapraszam Was na
zwiedzanie nasze stolicy- Warszawy ( poproście rodziców o pomoc w
rozpoznaniu tych miejsc).
Zabawa
słowno-ruchowa -,, Znajdź rymy”- rodzic czyta- dziecko dodaje
rym, po wypowiedzeniu skacze w lewo, następnie do środka, potem w
prawo.
Zosia koszyk
grzybów niesie, bo od rana była w ...( lesie)
Wojtek też
chciał pójść do lasu, ale nie ma na to...( czasu)
Julek na łące
był dzisiaj z rana, widział tam żaby oraz....(bociana)
W lesie rosły
dwa maślaki, ale zjadły je....(ślimaki)
Porozmawiajcie z
mamą, gdzie mieszka moja rodzina, czy to miasto czy wieś? Czy znamy
kogoś kto mieszka nad morzem, w górach, nad jeziorem? Może wiecie
jak nazywają się te miejscowości?
Zadania w kartach
pracy:
6-latki- Kp4
str.11a i 11b oraz 12a i 12b
5-latki-KP4 str.
10a i 10b oraz 11a i 11b
4-latki-KP2 str.33
3-latki-KP2 str.25
Kolorowanka dla
chętnych. Połącz kropki i pokoloruj.
Czwartek-
7.05.2020
Temat: SZLAKIEM
WISŁY.
Wisła to nasza
najdłuższa rzeka nad ,którą leży stolica Polski-Warszawa.
Posłuchajcie
zagadek, które poprowadzą nas przez miasta Polski przez ,które
płynie Wisła.
Popłyniemy
Wisłą razem z rybitwami, zobaczymy miasta, co leża przed nami.
Każde
dziecko na pewno odpowie,
Gdzie
jest zamek Wawel? No, proszę w...( Krakowie).
Na brzegu
Syrenka miasta swego broni.
Tarczą
się zasłania i miecz trzyma w dłoni.
Więc
jakie to miasto, gdzie wciąż mieszka sława?
To
stolica Polski, a zwie się...(Warszawa).
Teraz
popłyniemy do miasta pierników,
Sporo się
dowiemy tu o Koperniku.
Pierniki
tu lepsze niż piecze babunia.
Gdzie
dopłynęliśmy? Do miasta ...( Torunia).
Wisła z
sinym morzem zostać zapragnęła
I o
rannej porze do morza wpłynęła.
Patrzy
na nich Neptun i po pańsku
Informuje Wisłę, że jest wreszcie w...( Gdańsku).
Odpowiedzcie,
przez jakie miasta płynęła Wisła. Czy potraficie je wymienić?
Spróbujcie zaznaczyć je na naszej mapie.
Dzisiaj poznamy
literkę ,,J j ”obejrzyjcie
ilustracje, nazwijcie je. Wymieńcie głoski w wyrazach, podzielcie
je na sylaby: jama,
jajko, jamnik, jagody, Janek, Joasia.
Zadanie
dla starszych dzieci. Przygotujcie plastelinę, kartkę, wzór litery
,,j, J”. Spróbujcie ją wykleić na kartce. Możecie poprosić
mamę o narysowanie wzoru.
Zadania
w kartach pracy:
6-latki-KP4
str.13a i 13b oraz 14a i 14 b
5-latki-KP4
str.12a i 12b
4-latki-KP2
str.34
3-latki-KP2
str.26
Zadania
dla chętnych.
Piątek-
7.05.2020
Temat:
UNIA EUROPEJSKA.
Oto
symbole Unii Europejskiej czyli wspólnoty wielu państw w
europejskich. Przyjrzyjcie się im. A teraz proponuję zabawę
językowo-ruchową- prawda- fałsz. Mama czyta, dziecko odpowiada.
Jeżeli zdanie jest prawdziwe to skacze obunóż do przodu, jeżeli
fałszywe to do tyłu.
- Unia Europejska to wspólnota wielu państw europejskich.
- Unia Europejska ma własną flagę. Polska nie należy do Unii Europejskiej.
- Flaga Unii jest czerwona z gwiazdkami.
- Niektóre kraje Unii posługują się wspólną walutą- euro.
- Waluta obowiązująca w Polsce to euro.
Pokolorujcie
flagę Unii.
A
teraz trochę matematyki. Wykonajcie rysunki do zadań.
- W koszyku było 5 jabłek, Ania poszła do sadu i zebrała jeszcze 3 jabłka. Ile jabłek ma teraz w koszyku?
- Maciek dostał od mamy 6 gruszek, a od taty 4 gruszki. Ile gruszek ma teraz Maciek?
Zadania
dodatkowe.
Zadania
w kartach pracy.
6-latki-KP4
str.14a i 14b oraz 15a i15b
5-latki-KP4
str.13a i 13b
3-4-latki
– kolorowanka
Miłej
pracy i zabawy. Pozdrawiam Wasza Pani
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz