WITAM WAS MOJE SKRZATY - TO ZADANIA DLA WAS NA KOLEJNY TYDZIEŃ
TEMAT:
DBAMY O NASZĄ PLANETĘ.
Poniedziałek- 27.04.2020
Temat: EKOPRZYJACIELE
Zapraszam na masaż
relaksacyjny - ,,Pajączki”. Poproście mamę, rodzeństwo aby
usiedli z wami na podłodze za Wami. Mama czyta tekst , mówiąc i
pokazując, jakie ruchy należy wykonać na Waszych plecach.
Zaczynamy:
Wspinał się
pajączek po rynnie( mama ,,wędruje” palcami od dołu ku górze po
plecach dziecka).
Spadł wielki deszcz
i zmył pajączka (układa obie dłonie płasko na plecach dziecka i
szybko
przesuwa je w dół).
Zaświeciło
słoneczko ( masuje plecy ruchem okrężnym).
Wysuszyło pajączka,
rynnę i... (masuje plecy tak długo, aż poczujecie ciepło).
dalej wspina się
pajączek po rynnie ( rozpoczynamy masaż od początku).
Po kilku powtórzeniach
zamieńcie się miejscami i Wy masujcie mamę.
A teraz poproście o
przeczytanie wiersza M. Strzałkowskiej ,, Nowa moda”
W domu Oli oraz Ali
wszyscy razem się zebrali,
aby wspólnie
pogawędzić, jak sobotę miło spędzić.
Uradzili, jedząc
ciasto, że pojadą gdzieś za miasto,
lecz z powodu tej
wycieczki do solidnej doszło sprzeczki.
- Autem! - mówi wujek Tadek.
- Na motorach! - woła dziadek.Na to babcia: - Autobusem!Mama: - Lepiej minibusem!
Ala z Olą grzmią
donośnie, że taksówką jest najprościej.
Tylko tata głową
kiwa, po czym nagle się odzywa:
Samochody,
autobusy, motocykle, minibusy-
każdy
z nich okropnie smrodzi, a to naszej Ziemi szkodzi.
Po co spalin jej
dokładać?
Lecz jest na to
dobra rada- pojedziemy rowerami,
bo nie trują
spalinami.
Poprzez lasy,
łąki, pola pędzi Ala za nią Ola,
mama, tata,
babcia, dziadek, a na końcu wujek Tadek.
Nowa moda jest
w rodzinie i rodzina z tego słynie,
Że w sobotę
się wybiera na wycieczkę na rowerach.
Ziemia też
oddychać musi, bo inaczej się udusi.
Odpowiedzcie na pytania:
Jakie plany miała rodzina? Ilu było członków tej rodziny? Czy
potraficie ich wymienić? Jakimi środkami transportu chcieli
pojechać na wycieczkę? Ile środków transportu wymienili? Dlaczego
wybrali rowery? Co oznacza słowo,, ekologiczny”?
Proponuję zabawę
ruchową- ,,Czas dla Ziemi”. Jeżeli macie globus i zegar ustawcie
je pod ścianą.
Jeżeli nie dbamy o
naszą planetę to jej czas się kurczy. Aby była w dobrej
kondycji, a dzięki niej wszyscy ludzie na świecie, musimy pamiętać
o ekologicznych nawykach. W tej zabawie będziecie mogli wydłużyć
czas naszej symbolicznej Ziemi.
Jeżeli zdanie, które
Wam przeczyta mama będzie prawdziwe skaczcie raz do tyłu, jeśli
fałszywe-
dwa skoki do przodu.
Zabawa kończy się w momencie, gdy uda Ci się dotrzeć do globusa i
zegara.( Jeśli nie
macie globusa można narysować symbol Ziemi).
A teraz nowa litera,
nazwijcie obrazki. Jaką literę poznamy dzisiaj?
Dzisiaj
poznajemy literę Z, z. Wymieńcie
głoski w wyrazach, odczytajcie wyrazy, przeliczcie głoski. Pisanie
litery po śladzie KP4 str.10a.
z-e-g-a-r z-a-b-a-w-a z-e-b-r-a
Z-o-s-i-a Z-e-n-e-k
Praca plastyczna ,,
Zegar”- może spróbujecie wykonać zegar. Oto moja propozycja
Zadania w kartach pracy:
6-latki- KP4 str.1a i b
oraz 10a
5-latki- KP4 str.1a i 1b,
2a i 2b
4-latki- KP2 str.27
3-latki-KP2 str,21
Wtorek- 28.04.2020
Temat: ZIEMIA TO NASZ
DOM.
Posłuchajcie tekstu
piosenki ,,Wielkie sprzątanie” jeżeli chcecie posłuchać
znajdziecie ją na youtube. ,,Wielkie sprzątanie” Joanna Bernat.
W lesie na polanie
dziś ważne zebranie.
Wzięły się
zwierzęta za wielkie sprzątanie.
Szu, szu, szu!
Szu, szu, szu!
Pracujemy ile
tchu!
Szu, szu, szu!
Szu, szu, szu!
Zaraz czysto
będzie tu!
Mrówka ze
ślimaczkiem sprzątają pod krzaczkiem,
A żabka z wiewiórką
w strumyku za górką.
Zbierają sikorki
papierki i worki.
A maleńkie muszki
butelki i puszki.
Kosy pogwizdują i
śmieci pakują.
A niedźwiadek z
liskiem sortują je wszystkie.
A gdy posprzątały
ten list nam wysłały:
PAMIĘTAJCIE DZIECI, BY
W LESIE NIE ŚMIECIĆ.
Odpowiedzcie na pytania:
Co robiły zwierzęta? Gdzie sprzątały mrówka, ślimak, żabka z
wiewiórką? Co robiły sikorki i muszki oraz kosy? Co zrobiły
zwierzęta, gdy zakończyły sprzątać?
Pomyślcie, co możemy
zrobić dla naszej Ziemi? Czy wiecie co to jest EKOLOGIA?
Posłuchajcie:
Ekologia- mądre słowo, a
co znaczy- powiedz, sowo?
Sowa chwilę pomyślała i
odpowiedź taką dała:
,,To nauka o zwierzakach,
lasach,rzekach, ludziach,ptakach.
Mówiąc krótko, w paru
zdaniach, o wzajemnych powiązaniach
Między nami, bo to
wszystko to jest nasze środowisko.
Ja mam dla Was propozycje.
Proponuję ,,Ekologiczne
sudoku”. Przygotujcie kartę, jak niżej i dzieci starsze napisy:
3x - EKOLOGIA , 3x – PLANETA, 3x-ZIEMIA, dzieci młodsze mogą
narysować symbole. Spróbujcie ułożyć w kratkach napisy lub
symbole , tak aby nie powtarzały się w rzędzie i w kolumnie.
Starszaki odczytują napisy.
A teraz trochę matematyki
dla starszych dzieci. Policz i zapisz jeśli potrafisz.
Zadania w kartach pracy:
6-latki- KP4 str.2a
5-latki- KP4 str,3a i 3b
4-latki- KP2 str.27
3-latki-KP2 str.21
Kolorowanka dla chętnych.
Środa – 29.04.2020
Temat: SEGREGUJEMY ODPADY.
Zapraszam Was do zabawy
ruchowej podczas słuchania wiersza ,,Łąka”. Pokazujcie ruchem
to, co słyszycie. Postarajcie się ilustrować różne uczucia,
które będą towarzyszyć bohaterom wiersza.
,,Łąka”
Jak tu pięknie
dookoła!
Strumyk szemrze, kwitną
zioła,
skaczą żabki, buczą
bączki-jak nie lubić takiej łączki?
Pośród kwiatków
sobie łażą Ala, Ola, Staś i Kazio.
Nagle patrzą – jakiś
dołek, a w tym dołku jest tobołek.
Staś tobołek wyjął
z dołka, po czym zajrzał do tobołka... tam...
- Patrzcie! Stos papierków, trzy butelki, pięć cukierków, jedna guma...
- Już wyżuta...- Dwie gazety i pół buta, dwie torebki, cztery puszki...
- I zużyte trzy pieluszki! - Ktoś na łące biwakował i te śmieci tu wpakował.
- Cichcem, milczkiem,po kryjomu
- Zamiast zabrać je do domu.
- Wiecie, jak tak dalej będzie, jak będziemy śmiecić wszędzie,To się ZIEMIA zdenerwuje, tak, że każdy pożałuje!
- A więc póki krąży w kółko, niech się brudas puknie w czółko!!!Jak naśmiecisz to, to posprzątaj.A jak nie- to marsz do kąta.
Gdzie dzieci wybrały się
na wycieczkę? Co znalazły na łące? Jak się czuły? Dlaczego ktoś
zostawił śmieci? Jak się zachować, gdy ktoś przy nas zaśmieca
otoczenie? Czy kara -do kąta pomoże Ziemi, czy lepiej posprzątać
lub nie śmiecić?
Zabawa słowna-,, Głoski
w moim imieniu” (dzieci starsze). Spróbujcie wymienić głoski,
które tworzą Wasze imię. Policz je. Możecie to zrobić z
imionami swoich bliskich. Przykład:
Z-U-Z-I-A
( mamy tutaj 5
głosek i wymieniamy je)
AKCJA
SEGREGACJA
Przypomnijmy
sobie jak segregujemy śmieci.
Pokoloruj pojemniki.
Zadania
w kartach pracy:
6-latki-
KP4 str.2b i 3a
5-latki-KP4
str.4a
4-latki-
PK2 str.29
3-latki-KP2
str.22
Pobawcie się słowami.
Czwartek-
30.04.2020
Temat:
SKĄD SIĘ BIERZE PRĄD?
Proponuję,
obejrzyjcie wspólnie z rodzicami filmik ,, Nie taki prąd straszny”.
Link
do filmiku: youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
Zastanówcie
się jakie znacie urządzenia elektryczne i jak bezpiecznie z nich
korzystać? Nazwijcie urządzenia przedstawione na ilustracji. Do
czego one służą?
Zabawa
matematyczna-,, Mniej czy więcej”- porównywanie liczebności,
wprowadzenie znak >, < oraz =. Przyjrzyj się zadaniom i
zaznacz, gdzie jest więcej, mniej ,a może tyle samo wstawiając
odpowiedni znak.
Wykonaj zadanie.
Zadania
w kartach pracy:
6-latki-
KP4 str.3b oraz 4a i 4b
5-latki-
KP4 str.4b
4-latki-KP2
str.28, 30
W
PIĄTEK – 1 MAJA OBCHODZIMY ŚWIĘTO PRACY- porozmawiajcie z
rodzicami jak kiedyś obchodzono to święto, Przypomnijcie sobie jak
wyglądają nasze symbole narodowe: godło, flaga. Może zaśpiewacie
nasz hymn myślę, że pamiętacie. Pokolorujcie obrazki.
Pokoloruj Godło.
W
SOBOTĘ- 2 MAJA – ŚWIĘTO FLAGI
W
NIEDZIELĘ- 3 MAJA – ŚWIĘTO KONSTYTUCJI
Miłej
pracy i zabawy - Wasza Pani
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz