TEMAT: PRACA ROLNIKA
Poniedziałek- 20.04. 2020
Temat: Dzień w gospodarstwie.
Poproście mamę o przeczytanie
wiersza,, Rozmowy zwierząt” i spróbujcie naśladować ich
odgłosy(ćwiczenia logopedyczne).
,, Rozmowy zwierząt”
Mu, mu, mu, tak krowa muczy
Kto cię krowo tak nauczył?
Nikt nie uczył mnie muczenia
Mówię mu od urodzenia,
a ponadto daję słowo
Jestem bardzo mleczną krową.
Baran do owcy mówi: beee
Czego baran od niej chce?
Powiedz owco ma kochana
Ile mleka dałaś z rana?
Dałam dzisiaj dużo mleka
Teraz na mnie fryzjer czeka.
Kukuryku, kukuryku
Co się dzieje w tym kurniku?
Kura jaja wysiaduje,
Kogut z dumą spaceruje,
Bo za chwilę już na świecie
Ma pojawić się ich dziecię.
Źrebię w stajni mamy szuka
Rży, kopytkiem w ziemię stuka
Gdzie ta mama się podziała?
Pewnie z tatą w świat pognała
Klacz i ogier wnet wrócili,
Na wyścigach konnych byli.
Tak zwierzęta rozmawiają
One też swój język mają.
To jest język zagrodowy
Kury, owcy czy też krowy.
Porozmawiajcie: jakie zwierzęta
występowały w wierszu?, O czym rozmawiały?, Czy zwierzęta
rzeczywiście mogą ze sobą rozmawiać? Spróbujcie naśladować
głosy tych zwierząt.
Proponuję zabawę matematyczną-
policz i zapisz ( dzieci starsze, młodsze w okienku narysują tyle
kresek ile jest zwierząt).
A teraz praca plastyczna. Wytnijcie
szablony zwierzą z kartonu i wyklejcie je kolorowym papierem,
płatkami kosmetycznymi, bibułą, wełną lub pomalujcie farbami.
Zróbcie sobie w domu zagrodę wiejską. Możecie też wyjść na
podwórko i oglądać zwierzęta, które macie.
Zadania dla Was
6-latki- KP3 str.44a i 44b
5-latki- KP3 str. 37a i b
4-latki- KP2 str.25
Wtorek- 21.04.2020
Temat: Na polu.
Oto dwie ilustracje przedstawiające
pracę rolnika. Popatrzcie jak pracowano dawniej, a jak dzisiaj
pracują rolnicy. Myślę, że często obserwujecie prace rolników.
Rolnicy orzą, sieją. W ich pracy pomaga im wiele maszyn, czy wiecie
jakie?
Mam propozycję. Pobawmy się –
załóżmy hodowlę fasoli.
Potrzebne będą: ziarenka fasoli,
słoik, gaza, gumka, talerzyk. Wykonajcie pracę jak na ilustracji.
Często dolewajcie wody aby nasionka miały wilgoć. Codziennie
obserwujcie co się dzieje. Proszę o zdjęcia.
Zadania w kartach pracy
6-latki- KP3 str.45a i 45b
5-latki- KP3 str.38
4-latki-KP2 str.26
Kolorowanka dla chętnych- praca
rolnika.
Środa – 22.04.2020
Temat: Wiejskie produkty.
Międzynarodowy Dzień Ziemi.
Zabawa rytmiczna- zabawy przy piosence
,,Rolnik sam w dolinie”- przypomnijcie sobie zabawę, pobawcie się,
jeżeli pogoda pozwoli można na dworze. Zaproście mamę, tatę,
wszystkich, z którymi mieszkacie.
Posłuchajcie tekstu piosenki ,,Jechał,
jechał wóz”. Jeżeli chcecie posłuchać piosenki znajdziecie ją
na youtube.
,, Jarzynowy wóz”
Jechał, jechał wóz
Smaczne rzeczy wiózł
tur, tur,tur,turkotał, smaczne
rzeczy wiózł.
Tu marchewka czerwona, kapusta zielona,
rzodkiewek różowe kuleczki, w słonecznym kolorze słonecznik.
Tu strączki fasoli i bobu do woli,
szpinaku zielona tam fura, i burak pąsowy jak burak.
Czy wiecie jakie produkty mamy ze wsi?
Przyjrzyjcie się obrazkom.
Myślę,że wszyscy dobrze znacie
produkty, które widzicie na ilustracjach. To produkty, które daje
nam wieś. Myślę, że bardzo je lubicie.
Piękna pogoda zachęca wszystkich do
zabaw na świeżym powietrzu. Pobiegajcie, pospacerujcie, obserwujcie
wiosenną przyrodę. Może jakieś prace w ogrodzie z mamą.
Dzisiaj Międzynarodowy Dzień Ziemi.
Porozmawiajcie z mama jak dbamy o nasza planetę? Rozejrzyjcie się
dookoła. Wypełnijcie kolorowankę.
Zadania w kartach pracy
6-latki- KP3 str.46a i 46b
5-latki-KP3 str.39a
4-latki-KP2 str.26
Czwartek- 23.04.2020
Temat: Maszyny rolnicze.
Dzisiaj mam dla Was zadanie, czy
potraficie nazwać te maszyny i do czego one służą? Przyjrzyjcie
się obrazkom i odpowiedzcie. Nazwijcie maszyny , podzielcie nazwy na
sylaby, a starsze dzieci na głoski. Jaka głoskę słyszycie na
początku wyrazu a jaką na końcu?
Możecie spojrzeć na pole, może
zobaczycie jak pracują maszyny na polu.
Zadania w kartach pracy:
6-latki- KP3 str.47a i b
5-latki- KP3 str.39b
Praca dla chętnych, Wydrukuj obrazek,
poproś rodzica o rozcięcie na 4 lub 6 części, ułóż go,
przyklej na kartkę i pokoloruj. Miłej zabawy.
Piątek- 24.04.2020
Temat: Cztery pory roku w
gospodarstwie.
Na początek zabawa usprawniająca
aparat mowy. Poproście mamę aby pocięła kartkę papieru na małe
kawałeczki ( starsze dzieci mogą same), to będą nasze ziarenka.
Wytnijcie tez kilka dużych kół. Następnie zabierzcie słomkę do
napojów. Za pomocą słomki przenoście skrawki papieru (ziarenka)
na koła, przeliczajcie je i porównujcie liczbę nasionek na każdym
kole. Możecie pobawić się z mamą lub rodzeństwem.
Posłuchajcie wiersza Hanny
Zdzitowieckiej ,, Od wiosny do wiosny”
OD
WIOSNY DO WIOSNY Hanna
Zdzitowiecka
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Z lodu uwalnia się rzeka
i ze snu budzą się drzewa,
ptaki wracają z daleka,
będą wić gniazda i śpiewać.
Sady zabielą się kwieciem...
To wiosna! Wiosna na świecie!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Dni coraz dłuższe, gorętsze
pod lipą ciche pszczół brzęki,
woń siana płynie powietrzem,
z pól żniwne słychać piosenki,
zakwitły malwy przed chatą...
Lato na świecie! Już lato!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
W sadzie już jabłko dojrzewa
niebem sznur ptaków mknie długi.
Liście się złocą na drzewach
idą jesienne szarugi
wiatr nagle drzewa gnie w lesie...
Jesień na świecie! Już jesień!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Długie i ciemne są noce
śniegową włożył świerk czapę
śnieg w słońcu tęczą migoce
i sople lśnią pod okapem,
rzekę pod lodem mróz trzyma...
Zima na świecie! Już zima!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Ze snu się budzi leszczyna
i nową wiosnę zaczyna!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Z lodu uwalnia się rzeka
i ze snu budzą się drzewa,
ptaki wracają z daleka,
będą wić gniazda i śpiewać.
Sady zabielą się kwieciem...
To wiosna! Wiosna na świecie!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Dni coraz dłuższe, gorętsze
pod lipą ciche pszczół brzęki,
woń siana płynie powietrzem,
z pól żniwne słychać piosenki,
zakwitły malwy przed chatą...
Lato na świecie! Już lato!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
W sadzie już jabłko dojrzewa
niebem sznur ptaków mknie długi.
Liście się złocą na drzewach
idą jesienne szarugi
wiatr nagle drzewa gnie w lesie...
Jesień na świecie! Już jesień!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Długie i ciemne są noce
śniegową włożył świerk czapę
śnieg w słońcu tęczą migoce
i sople lśnią pod okapem,
rzekę pod lodem mróz trzyma...
Zima na świecie! Już zima!
Na niebie jaśnieje słońce,
dni płyną, płyną miesiące...
Ze snu się budzi leszczyna
i nową wiosnę zaczyna!
Spróbujcie narysować jak wygląda
pole wiosną, latem, jesienią i zimą. Zabierzcie kartkę,
podzielcie ją na cztery części i w każdej narysujcie pole w danej
porze roku.
Zadania W kartach pracy:
6-latki- KP3 str.48a i 48b
Zadania dla chętnych.
Połącz sylaby i odczytaj wyrazy.
Jak będzie Wam się nudzić to mam
kilka zadań dla wszystkich. Chcecie być samodzielni jak Sam, to
bawiąc się opanujcie kilka umiejętności.
Życzę wam miłej pracy zabawy,
pozdrawiam
Wasza Pani
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz