poniedziałek, 13 kwietnia 2020

WITAM WAS - ZADANIA NA KOLEJNY TYDZIEŃ - ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU


WTOREK- 14.04.2020
TEMAT: W GOSPODARSTWIE
Przyjrzyjcie się ilustracji i odpowiedzcie: jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? Myślę,że nie sprawi Wam to trudności.


A teraz zabawa ruchowo-naśladowcza. Poproście rodziców o czytanie tekstu a Wy naśladujcie ruchem i głosem.
,,W zagrodzie"
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod,ko,dak.
Kaczka kwacze: kwa, kwa,kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me,me,me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu,mu,mu.
Konik parska: Prr,prr,prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
Poćwiczcie także ,,Koci spacer".


Czy wiecie co to jest?


Tak to łapa. Dzisiaj poznajemy literę Ł, ł jak łapa. Czy potraficie wymienić inne wyrazy rozpoczynające się głoską ł ? Pomyślcie.
Popracujcie w kartach pracy:
6-latki- KP3 str.35a i b
5-latki-KP str.29. 30aib
4-latki- KP2 str.19
3-latki-KP2 str.15


ŚRODA- 15.04.2020
TEMAT: DOMY ZWIERZĄT.
Zapraszam do zabawy rozwijającej aparat mowy. Podczas słuchania opowiadania czytanego przez rodzica naśladuj zachowania zwierząt.
Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzątka smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (dzieci oblizują czubkiem języka górne zęby po wewnętrznej stronie).
Krowa i koń w oborze( wysuwają język za górne zęby i cofają go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie( ustawiają język i oblizują górne zęby).
Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika( szeroko otwierają buzie i wysuwają język, nie dotykają zębów), wyskoczył na płot( wysuwają język na górną wargę) i głośno zapiał- kukuryku!!. Głośne pianie obudziło kury, które zawołały -ko-ko-ko!!.
Na śniadanie kury zjadły ziarenka(dzieci chwytają ziarenka np. słonecznika w wargi).
Obudził się też piesek, zaszczekał-hau, hau, hau!! Pobiegł wkoło podwórka(bieg) i bardzo się zmęczył i dyszy( wysuwamy język do brody). Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał-miał, miał!! Wypił mleczko z miseczki( wysuwają język nad dłońmi ułożonymi w kształt miseczki). Krowa zaryczała- mu,mu,mu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi( kląskają, parskają).
A TY co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? ( dzieci mówią: dzień dobry).
Zadanie dodatkowe, czy wiesz gdzie te mieszkają zwierzęta?

Zabawa ruchowa ,,Tyle kroków”
Pobaw się z rodzicami i rodzeństwem. Rodzic wypowiada nazwę zwierząt, młodsze dzieci dzielą ją na sylaby i wykonują tyle kroków do przodu, starsze dzielą wyraz na głoski i wykonują tyle kroków ile głosek w nazwie. Można też wymienić głoskę na początku i na końcu wyrazu.
A teraz trochę matematyki.
Przygotujcie liczmany lub sylwetki zwierząt, jeśli macie i rozwiążcie zadania.
Zad.1. W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile zwierzą ma pani Marysia?
Zad.2. Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt wygrzewa się na słońcu?
Zad.3. Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierzą jest na podwórku?
Praca w kartach pracy:
6-latki- KP3-str.36a i b
5-latki-KP3 str.28
4-latki-KP2 str.20
3-latki-KP2 str.15


CZWARTEK- 16.04.2020
TEMAT: ALE JAJA
Poproście mamę o przeczytanie opowiadania.
,,Najpiękniejsze... „
,,Jak wiadomo każda mama pragnie ,aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!... Prawda?
Tak samo rzecz się miała z pewnymi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie jakiś dźwięk. Jednym słowem robiły wiele zamieszania.
-Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza- wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
  • A z mojego- gdakała druga- najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa,że nie wiedziała nawet , czy wolała by chłopca czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze.
Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
  • Mój kogucik- gdakała pierwsza kura- będzie czerwony w niebieskie paski.
  • A moja nioska- gdakała druga- będzie różowa w zielone groszki. Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajko na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy w pomarańczowe trójkąciki.
Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście.
Którejś nocy usłyszały ciche trzaski, jakieś popiskiwania... - zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
  • Mój ty kochany!- rozczuliła się pierwsza kura.
  • Jaka śliczniutka! - wygdakała druga.
  • Chlip, chlip!- płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: -Mamo! Już jestem!

Odpowiedzcie na pytania: O jakich kurczaczkach marzyły mamy kury? Co kury zrobiły z jajkami? Jakiego koloru były małe kurczaczki? Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj?
Mam propozycję zróbcie kanapki z jajkiem. Poproście rodziców o pomoc. Ja proponuję Wam takie.




Zadania z kart pracy:
6-latki-KP3 str.37a i b
5-latki KP3 str.31aib
4-latki KP2 str.21
3-latki KP2 str.16


PIĄTEK- 17.04,2020
TEMAT: SKĄD SIĘ BIERZE SER?
Wysłuchaj wiesza ,, Przetwory z mleka”
Na zakupy wyruszamy, dużą torbę zabieramy.
Trzeba kupić serek biały i ser żółty w dziury cały.
Smaczny jogurt waniliowy, naturalny, truskawkowy.
I koniecznie też maślankę, ser topiony i śmietankę.
Różne są przetwory z mleka, zatem niechaj nikt nie zwleka.
Dnia każdego- to zasada coś z nabiału niechaj zjada.
Dlaczego należy jeść przetwory mleczne?

Zadania dla Was:
6-latki-KP3 str.38aib
5-latki-KP3 str.33a
4-latki-KP2 str.16i 17
Jeśli macie ochotę pokolorujcie obrazek. Wiecie kto to?


Życzę miłej zabawy, czekam na Wasze prace, POZDRAWIAM
WASZA PANI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Festyn Rodzinny w ZSP w Lenartowicach