WTOREK-
14.04.2020
TEMAT:
W GOSPODARSTWIE
Przyjrzyjcie
się ilustracji i odpowiedzcie: jakie zwierzęta można spotkać na
wiejskim podwórku? Myślę,że nie sprawi Wam to trudności.
A
teraz zabawa ruchowo-naśladowcza. Poproście rodziców o czytanie
tekstu a Wy naśladujcie ruchem i głosem.
,,W
zagrodzie"
Piesek
szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek
miauczy: Miau, miau, miau.
Kura
gdacze: Kod,ko,dak.
Kaczka
kwacze: kwa, kwa,kwa.
Gąska
gęga: Gę, gę, gę.
Owca
beczy: Be, be, be.
Koza
meczy: Me,me,me.
Indor
gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa
ryczy: Mu,mu,mu.
Konik
parska: Prr,prr,prr.
A
pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
Poćwiczcie
także ,,Koci spacer".
Czy
wiecie co to jest?
Tak
to łapa. Dzisiaj poznajemy literę Ł, ł jak łapa. Czy
potraficie wymienić inne wyrazy rozpoczynające się głoską ł ?
Pomyślcie.
Popracujcie
w kartach pracy:
6-latki-
KP3 str.35a i b
5-latki-KP
str.29. 30aib
4-latki-
KP2 str.19
3-latki-KP2
str.15
ŚRODA-
15.04.2020
TEMAT:
DOMY ZWIERZĄT.
Zapraszam do zabawy
rozwijającej aparat mowy. Podczas słuchania opowiadania czytanego
przez rodzica naśladuj zachowania zwierząt.
Bardzo
wcześnie rano wszystkie zwierzątka smacznie spały. Kogut i kury w
kurniku na grzędzie (dzieci oblizują czubkiem języka górne zęby
po wewnętrznej stronie).
Krowa
i koń w oborze( wysuwają język za górne zęby i cofają go do
podniebienia miękkiego), a piesek w budzie( ustawiają język i
oblizują górne zęby).
Pierwszy
obudził się kogut, wyskoczył z kurnika( szeroko otwierają buzie i
wysuwają język, nie dotykają zębów), wyskoczył na płot(
wysuwają język na górną wargę) i głośno zapiał- kukuryku!!.
Głośne pianie obudziło kury, które zawołały -ko-ko-ko!!.
Na
śniadanie kury zjadły ziarenka(dzieci chwytają ziarenka np.
słonecznika w wargi).
Obudził
się też piesek, zaszczekał-hau, hau, hau!! Pobiegł wkoło
podwórka(bieg) i bardzo się zmęczył i dyszy( wysuwamy język do
brody). Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał-miał,
miał!! Wypił mleczko z miseczki( wysuwają język nad dłońmi
ułożonymi w kształt miseczki). Krowa zaryczała- mu,mu,mu!! A koń
zaparskał, że też już nie śpi( kląskają, parskają).
A
TY co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? ( dzieci mówią:
dzień dobry).
Zadanie
dodatkowe, czy wiesz gdzie te mieszkają zwierzęta?
Zabawa
ruchowa ,,Tyle kroków”
Pobaw
się z rodzicami i rodzeństwem. Rodzic wypowiada nazwę zwierząt,
młodsze dzieci dzielą ją na sylaby i wykonują tyle kroków do
przodu, starsze dzielą wyraz na głoski i wykonują tyle kroków ile
głosek w nazwie. Można też wymienić głoskę na początku i na
końcu wyrazu.
A
teraz trochę matematyki.
Przygotujcie
liczmany lub sylwetki zwierząt, jeśli macie i rozwiążcie zadania.
Zad.1.
W gospodarstwie pani Marysi są: 2 krowy, 3 kozy i 1 koń. Ile
zwierzą ma pani Marysia?
Zad.2.
Na słońcu wygrzewają się 2 koty i 3 pieski. Ile zwierząt
wygrzewa się na słońcu?
Zad.3.
Po podwórku chodzi 1 krowa, 2 konie, 4 pieski i 1 kot. Ile zwierzą
jest na podwórku?
Praca
w kartach pracy:
6-latki-
KP3-str.36a i b
5-latki-KP3
str.28
4-latki-KP2
str.20
3-latki-KP2
str.15
CZWARTEK-
16.04.2020
TEMAT:
ALE JAJA
Poproście
mamę o przeczytanie opowiadania.
,,Najpiękniejsze...
„
,,Jak
wiadomo każda mama pragnie ,aby jej dziecko było naj, naj,
najwspanialsze!... Prawda?
Tak
samo rzecz się miała z pewnymi znanymi kurami. Któregoś ranka
wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały
wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe
jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej
skorupki nie dobiegnie jakiś dźwięk. Jednym słowem robiły wiele
zamieszania.
-Z
mojego jajeczka – gdakała pierwsza- wyrośnie najsilniejszy
kogucik na całym podwórku!
- A z mojego- gdakała druga- najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa,że nie wiedziała nawet , czy wolała by chłopca czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze.
Postanowiły
więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
- Mój kogucik- gdakała pierwsza kura- będzie czerwony w niebieskie paski.
- A moja nioska- gdakała druga- będzie różowa w zielone groszki. Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajko na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy w pomarańczowe trójkąciki.
Wszystkie
były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się
najpiękniejsze kurczaczki na świecie. I rzeczywiście.
Którejś
nocy usłyszały ciche trzaski, jakieś popiskiwania... - zanim się
obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich
dzieci.
- Mój ty kochany!- rozczuliła się pierwsza kura.
- Jaka śliczniutka! - wygdakała druga.
- Chlip, chlip!- płakała ze szczęścia trzecia kura.
A
małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je
samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie:
-Mamo! Już jestem!
Odpowiedzcie
na pytania: O jakich kurczaczkach marzyły mamy kury? Co kury zrobiły
z jajkami? Jakiego koloru były małe kurczaczki? Jakie zwierzęta
wykluwają się z jaj?
Mam
propozycję zróbcie kanapki z jajkiem. Poproście rodziców o pomoc.
Ja proponuję Wam takie.
Zadania
z kart pracy:
6-latki-KP3
str.37a i b
5-latki
KP3 str.31aib
4-latki
KP2 str.21
3-latki
KP2 str.16
PIĄTEK-
17.04,2020
TEMAT:
SKĄD SIĘ BIERZE SER?
Wysłuchaj
wiesza ,, Przetwory z mleka”
Na
zakupy wyruszamy, dużą torbę zabieramy.
Trzeba
kupić serek biały i ser żółty w dziury cały.
Smaczny
jogurt waniliowy, naturalny, truskawkowy.
I
koniecznie też maślankę, ser topiony i śmietankę.
Różne
są przetwory z mleka, zatem niechaj nikt nie zwleka.
Dnia
każdego- to zasada coś z nabiału niechaj zjada.
Dlaczego
należy jeść przetwory mleczne?
Zadania
dla Was:
6-latki-KP3
str.38aib
5-latki-KP3
str.33a
4-latki-KP2
str.16i 17
Jeśli
macie ochotę pokolorujcie obrazek. Wiecie kto to?
Życzę
miłej zabawy, czekam na Wasze prace, POZDRAWIAM
WASZA PANI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz