ŚRODA- 31.03 2021
TEMAT: WIELKANOCNY STÓŁ, ŚMIGUS-DYNGUS- praca zdalna
Zapraszam was do zabawy ruchowej z elementami czworakowania ,,Zajączki". Dziecko robi przysiad i dłonie opiera o podłogę, na sygnał mamy- start- skacze jak zajączek". Powtarzamy ćwiczenie kilka razy.
Zabawa paluszkowa-,, Zajaczki". Dzieci naśladują słowa wierszyka, za każdym razem chowając kolejny palec. Na koniec zaplatają palce obu dłoni i lekko kołyszą splecionymi dłońmi.
Pięć zajączków małych kica na polanie./pokazujemy 5 paluszków/
Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.
Poproście mamę o przeczytanie wiersza o pięknym ,,Wielkanocnym stole"
Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych
Lukrowana baba rozpycha sie na nim,
A przy babie- mazurek w owoce przybrany.
Palmy pachną jak łąka w samym środku lata.
Siada mama przy stole, a przy mamie tata. I my.
Wiosna na nas zza firanek zerka, a pstrokate pisanki
Chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę, niech słońcem zabłyśnie nad stołem
W wielkanocne świętowanie jak wiosna wesołe!
Porozmawiajcie z mamą o tym, jak będzie wyglądał wasz stół wielkanocny.
Zapytajcie mamę jakie przysmaki będą na stole.
A teraz spróbujemy poćwiczyć pamięć. Pobawimy się w ,,Wielkanocne wyliczanki".
Rozpoczyna mama. Wymienia 3 świąteczne potrawy, powtarza dwa razy aby dziecko mogło zapamiętać. Zadaniem dziecka będzie powtórzyć nazwy potraw w tej samej kolejności, jak powiedziała mama.Np. Mama wymienia: jajko, babka, żurek dziecko powtarza: jajko, babka, żurek
Mama wymienia: baranek, sałatka, mazurek dziecko powtarza: baranek, sałatka, mazurek
A teraz piosenka ,,Święta Wielkanocne"
1. Słońce złote jak pisanka na błękitnym niebie zaświeciło od poranka dla mnie i dla ciebie.
Ref. Święta Wielkanocne, zielenią się drzewa.
Juz bociany powróciły, szpak o wiośnie śpiewa.
2. Weźmy kolorowe farby, pomalujmy jajka. Niech pisanki lśnią w koszyku, wielkanocna bajka.
Ref. Święta....
3.I kurczaczki, i baranki do koszyka damy. Niech nasz koszyk piękny będzie, gdy na stół stawiamy.
Ref. Święta......
Piosenkę możecie znaleźć na youtube
A teraz zabawa badawcza-,, Mokre zabawy". Poszukajcie pojemniki do wody różnego kształtu np.wąską, wysoką butelkę, słoik, szklanki , lejek, miskę, kamienie, papier,wstążki, muszelki, klocki.
Dziecko napełnia szklanki wodą, tak by w każdej było tyle samo. Następnie przelewa wodę ze zsklanek do naczyń o różnym kształcie/ po 1 szklance do 1 naczynia/ Obserwuje poziom wody w naczyniach i opowiada co widzi. Nastepnie wodę przelewa do miski i wrzyca do niej rózne przygotowane przedmioty. Obserwuje, które przedmioty toną, a które utrzymują się na powierzchni . Dziecko wypowiada swoje spostrzeżenia.
Czy wiecie co to śmigus-dyngus? To tradycja polewania się wodą w poniedziałek wielkanocny, czyli drugi dzień świąt.
Praca w kartach pracy:
4-latki-KP2 str.24
5-latki- KP3.str.47-48, zeszyt grafomotoryczny str.59
ZADANIA DLA 6-LATKÓW
KP3.str.53- uzupełnij ilustracje, opowiedz co na niej widzisz, odszukaj fragmenty pokazane pod obrazkiem, str.55- narysuj po śladzie, pokoloruj, Przeczytaj wyrazy, wklej w odpowiednie miejsca, przeczytaj, policz i wpisz liczby. Str.56- Przeczytaj, wskaż właściwą kolejność, wpisz cyfry. Na str.63 praca dowolna.
CZYTANIE I PISANIE- str.57- narysuj po śladzie, pokoloruj, napisz po śladzie tekst. Str,60- odczytaj sylaby, a dowiesz sie co lubią dzieci. Odczytaj podpisy pod obrazkami i połącz z odpowiednim dzieckiem.
LICZENIE- str.61- narysuj po śladzie, dorysuj drugą część, przeczytaj, policz figury i wpisz liczby we właściwe miejsca.
MOIM PRZEDSZKOLAKOM ICH RODZICOM
ŻYCZY PANI HANIA
/ kolejne zadania 6 kwietnia/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz