Zapraszam do zabawy ruchowo-naśladowczej -,, Małe- duże jajo kurze". Mama czyta i pokazuje, dziecko powtarza. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Małe /ręce blisko siebie/ - duże /ręce rozłożone/
jajo kurze /rysowanie w powietrzu obiema rękami jajka/
jajo kurze, jajo kurze, jajo kurze.
Duże/ ręce rozłożone/- małe /ręce blisko siebie/
doskonałe /klepanie sie po brzuszku/, doskonałe,
mniam/ klaśnięcie w dłonie/.
A teraz czas na zagadkę, poproście mamę o przeczytanie.
Na wsi je znajdziesz w każdym kurniku,
A na Wielkanoc w każdym koszyku.
Dobre na twardo,na miękko, smażone,
Pisanką się staje, gdy jest zdobione. To......
A teraz przyjrzyjcie się obrazkom, czy potraficie odpowiedzieć na pytanie: Czy tylko kura znosi jajka?
Nazwijcie inne zwierzęta, które znoszą jaja, a z tych jaj wykluwają się pisklęta. A może nazwiecie ich dzieci.
Zobaczcie jak wygladają ich jajka
Poproście mamę o przeczytanie wiersza D. Gellner
,,Pisanki"
Patrzcie, ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy i lezy na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia.
Z pisanek się wyklują świąteczne życzenia!
Odpowiedzcie na pytania: Jak wyglądły pisanki? Gdzie one leżały? Czy wy zrobiliście juz pisanki?
Zabawa z czytaniem ,,Pisanki, kraszanki"- Mamy wyrazy: PISANKI KRASZANKI- co oznaczają:
PISANKI- to pisanie wzorów gorącym woskiem na skorupce, barwienie w innym kolorze,
KRASZANKI- to wydrapywanie w zabarwionej skorupce cieńkich linii.
Przeczytajcie wyrażenia, podzielcie na sylaby, wskażcie literę ,,J".
JAJKA MALOWANE JAJKA BARWIONE JAJKA WYKLEJANE
Wykonajcie własną pisankę, prześlijcie zdjęcie.
Zabawa z elementami rzutu-,,Jajko do koszyka".Przygotujcie koszyczek i jajko psikawkę z koszyczka. Stańcie w określonej odległości i wykonajcie kilka rzutów. Ile razy udało wam sie trafić jajkiem do koszyka?
Posłuchajcie piosenki- ,,Pisanki,pisanki"
Oto fragment tekstu: Pisanki, pisanki
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek
Piosenkę mozecie znaleźć na :
https://youtu.be/OTPObfVuHCY
A teraz zagadka
W nim baranek i pisanki,
wielkanocne niespodzianki.
W nim też kurczak się ukrywa,
Jak ten koszyk się nazywa? To koszyczek .......
,,Wielkanocny koszyczek"- rozmowa z dzieckiem, co wkładamy do koszyczka. Pokarmy wkładane do koszyczka oznaczają jakiś symbol. Wyjaśnijmy sobie co oznaczają.
jajko- symbol nowego życia
chleb- symbol ciała Chrystusa, pokarm niezbędny do życia, symbol dostatku
baranek- symbol zwycięstwa zycia nad śmiercią
wędliny, kiełbasa- symbol dostatku i zdrowia
sól- symbol oczyszczenia
ciasto- symbol umiejetności i doskonałości
masło- symbol dobrobytu
chrzan- symbol zdrowia i siły fizycznej
bukszpan- symbol nadziei na zmartwychwstanie
Jeżeli nie rozumiecie symboli poproście mamę o wyjaśnienie.
A teraz trochę matematyki. Zabawa matematyczna. Policzcie ile to razem, dzieci starsze zapiszą działania na kartce.
Jurek włożył do koszyczka 5 pisanek, a Zosia dołożyła jeszcze 3 pisanki. Ile pisanek będzie w koszyku?
Marysia miała w koszyku 7 pisanek. Janek zabrał jej 4 pisanki. Ile pisanek zostało w koszyku ? . Wykonajcie rysunek do zadania.
Zadania w kartach pracy:
4-latki- KP2. str.22-23
5-latki- KP3. str.42-45, grafomotoryka str.56-58
ZADANIA DLA 6-LATKÓW
KARTY PRACY 3 str.51- ćwiczenia w czytaniu, odwzorowywanie, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej. Str.52- zabawa z kodowaniem, dekodowaniem, ćwiczenia sprawności manualnej. Str.54- ćwiczenia w czytaniu, sprwaność manualna, logiczne myślenie. CZYTANIE I PISANIE- str.56-utrwaleniee litery J, ćwiczenia percepcji wzrokowej, ćwiczenia w czytaniu, str.58- rozwiązywanie diagramu-wzbogacanie wiedzy ogólnej, ćwiczenia w czytaniu, str.59- grafomotoryka, ćwiczenia w czytaniu. LICZENIE- str. 60- odczytywanie symboli, dekodowanie, ćwiczenia percepcji wzrokowej.
ZADANIE DLA WSZYSTKICH CHĘTNYCH DZIECI
Pokolorujcie koszyczek wielkanocny
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz