wtorek, 30 marca 2021

PISANKI, KRASZANKI. WIELKANOCNY KOSZYCZEK- PRACA ZDALNA

Zapraszam do zabawy ruchowo-naśladowczej -,, Małe- duże jajo kurze". Mama czyta i pokazuje, dziecko powtarza. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Małe /ręce blisko siebie/ - duże /ręce rozłożone/

jajo kurze /rysowanie w powietrzu obiema rękami jajka/

jajo kurze, jajo kurze, jajo kurze.

Duże/ ręce rozłożone/- małe /ręce blisko siebie/

doskonałe /klepanie sie po brzuszku/, doskonałe,

mniam/ klaśnięcie w dłonie/.

A teraz czas na zagadkę, poproście mamę o przeczytanie.

    Na wsi je znajdziesz w każdym kurniku, 

    A na Wielkanoc w każdym koszyku.

   Dobre na twardo,na miękko, smażone,

   Pisanką się staje, gdy jest zdobione. To......





A teraz przyjrzyjcie się obrazkom, czy potraficie odpowiedzieć na pytanie: Czy tylko kura znosi jajka?

Nazwijcie inne zwierzęta, które znoszą jaja, a z tych jaj wykluwają się pisklęta. A może nazwiecie ich dzieci.


   




Zobaczcie jak wygladają ich jajka



Poproście mamę o przeczytanie wiersza D. Gellner

        ,,Pisanki"

Patrzcie, ile na stole pisanek!

Każda ma oczy malowane, naklejane.

Każda ma uśmiech kolorowy i lezy na stole grzecznie,

żeby się nie potłuc przypadkiem w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie! Pisanki nie są do jedzenia. 

Z pisanek się wyklują świąteczne życzenia! 



Odpowiedzcie na pytania: Jak wyglądły pisanki? Gdzie one leżały? Czy wy zrobiliście juz pisanki?

Zabawa  z czytaniem ,,Pisanki, kraszanki"- Mamy wyrazy:   PISANKI    KRASZANKI- co oznaczają:

PISANKI- to pisanie wzorów gorącym woskiem na skorupce, barwienie w innym kolorze,



KRASZANKI- to wydrapywanie w zabarwionej skorupce cieńkich linii.

     


Przeczytajcie  wyrażenia, podzielcie na sylaby, wskażcie literę ,,J".    

                           JAJKA  MALOWANE     JAJKA BARWIONE    JAJKA WYKLEJANE


Wykonajcie własną pisankę, prześlijcie zdjęcie.





Zabawa z elementami rzutu-,,Jajko do koszyka".Przygotujcie koszyczek i jajko psikawkę z koszyczka. Stańcie w określonej odległości i wykonajcie kilka rzutów. Ile razy udało wam sie trafić jajkiem do koszyka?

Posłuchajcie piosenki- ,,Pisanki,pisanki" 

  Oto fragment tekstu: Pisanki, pisanki 

                                    jajka malowane

                                    nie ma Wielkanocy

                                    bez barwnych pisanek

Piosenkę mozecie znaleźć na :

https://youtu.be/OTPObfVuHCY

 A teraz zagadka

             W nim baranek i pisanki,

              wielkanocne niespodzianki.

              W nim też kurczak się ukrywa,

               Jak ten koszyk się nazywa? To koszyczek .......



,,Wielkanocny koszyczek"- rozmowa z dzieckiem, co wkładamy do koszyczka. Pokarmy wkładane do koszyczka oznaczają jakiś symbol. Wyjaśnijmy sobie co oznaczają.

jajko- symbol nowego życia



chleb- symbol ciała Chrystusa, pokarm niezbędny do życia, symbol dostatku

        


baranek-  symbol zwycięstwa zycia nad śmiercią



wędliny, kiełbasa- symbol dostatku i zdrowia




sól- symbol oczyszczenia



ciasto- symbol umiejetności i doskonałości



masło- symbol dobrobytu

chrzan- symbol zdrowia i siły fizycznej


bukszpan- symbol nadziei na zmartwychwstanie




Jeżeli nie rozumiecie symboli poproście mamę o wyjaśnienie.

A teraz trochę matematyki. Zabawa matematyczna. Policzcie ile to razem, dzieci starsze zapiszą  działania na kartce.

Jurek włożył do koszyczka 5 pisanek, a Zosia dołożyła jeszcze 3 pisanki. Ile pisanek będzie w koszyku?




Marysia miała w koszyku 7 pisanek. Janek zabrał jej 4 pisanki. Ile pisanek zostało w koszyku ? . Wykonajcie rysunek do zadania.

    

Zadania w kartach pracy:

4-latki- KP2. str.22-23

5-latki- KP3. str.42-45, grafomotoryka str.56-58

ZADANIA DLA 6-LATKÓW

KARTY PRACY 3 str.51- ćwiczenia w czytaniu, odwzorowywanie, ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej. Str.52- zabawa z kodowaniem, dekodowaniem, ćwiczenia sprawności manualnej. Str.54- ćwiczenia w czytaniu, sprwaność manualna, logiczne myślenie.                                                                 CZYTANIE I PISANIE- str.56-utrwaleniee litery J, ćwiczenia percepcji wzrokowej, ćwiczenia w czytaniu, str.58- rozwiązywanie diagramu-wzbogacanie wiedzy ogólnej, ćwiczenia w czytaniu, str.59- grafomotoryka, ćwiczenia w czytaniu.                                                                                                          LICZENIE- str. 60- odczytywanie symboli, dekodowanie, ćwiczenia percepcji wzrokowej.

ZADANIE DLA WSZYSTKICH CHĘTNYCH DZIECI

Pokolorujcie koszyczek wielkanocny





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Festyn Rodzinny w ZSP w Lenartowicach