WITAM WAS MOJE SKRZATY,
KOLEJNY TYDZIEŃ PRZED NAMI
TEMAT TYGODNIA –
LATO
Poniedziałek- 15.06.2020
Temat: KOLORY LATA
Zabawa dydaktyczna
,,Kolory lata”. Jakie są kolory lata, wymień je i powiedz z czym
kojarzy ci się każdy z wymienionych kolorów, np. żółty- słońce,
czerwony- maki itp. Możesz wykonać rysunek.
Poproście o przeczytanie
krótkiego opowiadania - ,,Letnie opowieści”
Gdy rozpoczyna się
lato, wszyscy jedziemy na działkę. Mieszkamy wtedy w pięknym
miejscu- z jednej strony las, z drugiej łąka, blisko wieś i
rzeczka. Na naszej działce rośnie dużo roślin, kwiatów, ziół,
drzew i krzewów. Rano budzi nas śpiew ptaków i cudowny zapach
kwiatów i innych roślin.
-Co robisz babciu?- pyta
Ada ,przyglądająca się babci przytulającej się do brzozy.
- Nie wiesz,że rośliny leczą? Czytałam, o tym i wierzę, że brzoza da mi dużo siły, radości i zdrowia. Po całym roku w mieście muszę się odnowić.
- Czy tylko brzoza tak leczy?
- Najlepiej na człowieka działa brzoza, lipa i sosna.
- A teraz Aduniu, przynieś mi kilka listków mięty, umyj je i wrzuć do dzbanka z wodą i cytryną. Ranek jest bardzo ciepły i taki napój nas orzeźwi.
Po śniadaniu idziemy nad
rzeczkę. Zabieramy koc, napoje, ciasteczka i ręczniki. Idziemy
przez pięknie pachnący, sosnowy las. A potem piknik nad rzeczką i
kąpiel w rzece.
Pierwszy dzień tego lata
na działce był pełen wrażeń. Postanowiłem,że codziennie będę
zbierała śmieci, które wyrzucają ludzie do lasu.
Poproście o odszukanie na
youtube piosenki ,,Po łące chodzi lato”, wysłuchajcie jej i
porozmawiajcie o tym, jakie zmiany zachodzą latem w parku, w lesie
i na polu?
A teraz zadanie.
Które letnie owoce
znajdziecie w lesie, a które w ogrodzie?
Co można zrobić z
letnich owoców? Może pomagacie mamie w kuchni?
A teraz pobawcie się
kolorami lata. Przygotujcie kartkę, farby i zróbcie tak jak na
ilustracji.
Zadania w kartach pracy
6-latki-KP4 str.39a
5-Latki_KP4 str.35a i 35b
4-latki-KP2 str,46 i
str.47
3-latki-KP2 str.37
Wtorek-16.06.2020
Temat: BURZA, CO ZROBIĘ W
CZASIE BURZY?
Czy widzieliście burzę?
Co to jest burza? Jak ją oznaczamy?
Poproście o przeczytanie
wiersza ,,Burza”
Co się dzieje
tam u góry?
Wielką wojnę
toczą chmury?
Wciąż na
siebie nacierają
I strzelają, i
błyskają?
Co się tam na
górze dzieje?
Że się nam na
głowy leje?
Od błyskawic
niebo trzeszczy,
A nam w butach
chlupie deszczyk.
Ciemne niebo
dudni, świeci...
Co się dzieje
tam na górze?
Wiedzą to na
pewno dzieci:
Oglądamy
groźną......(burzę).
Jak należy zachować się
podczas burzy?- rozmowa
PODCZAS BURZY:
- NALEŻY UNIKAĆ WYSOKICH OBIEKTÓW,
- NIE WOLNO PRZEBYWAĆ W WODZIE ANI NA ODKRYTYM TERENIE,
- NIE CHOWAĆ SIĘ POD DRZEWAMI,
- UNIKAĆ METALOWYCH PRZEDMIOTÓW,
- NIE WOLNO ROZMAWIAĆ PRZEZ TELEFON KOMÓRKOWY.
JAK
NALEŻY ZACHOWAĆ SIĘ PODCZAS BURZY:
- GDY JESTEŚMY W DOMU – POZAMYKAĆ OKNA, WYŁĄCZYĆ TELEWIZOR, KOMPUTER, NIE ROZMAWIAĆ PRZEZ TELEFON,
- GDY BURZA ZASKOCZY NAS POZA DOMEM- SCHRONIĆ SIĘ W BUDYNKU, W SAMOCHODZIE, W BEZPIECZNYM MIEJSCU,
PRZED UDERZENIEM PIORUNA BUDYNKI CHRONI PIORUNOCHRON
A
teraz zapraszam jeżeli macie ochotę do wykonania eksperymentu.
Przygotujcie: szklankę,, blaszane denko od puszki,, balonik, kawałek
wełnianej tkaniny. Kolejne kroki: Na suchej szklance umieszczamy
blaszane denko, nadmuchujemy balonik. Pocieramy balonik wełnianą
szmatką energicznie i kładziemy go na denku. Zbliżamy palec do
brzegu blachy. Co zauważyliście, poczuliście? W wyniku pocierania
balonika wytworzył się prąd, i przeskoczyła iskra, którą można
porównać do małej błyskawicy.
Pokolorujcie
obrazek
Zadania w kartach pracy
6-latki-KP4 str.39b
5-latki-KP4 str.34a i 34b
4-latki-KP2 str.48
Środa
– 17.06.2020
Temat:
TĘCZA PO DESZCZU.
Poproście
o przeczytanie fragmentu opowiadania- ,,Tęcza nad morzem”.
Ada
z rodzicami i rodzeństwem wybrała się nad morze.
- Jedziemy do Gdańska- powiedziała mama Ady. W Gdańsku mieszka przyjaciółka mamy, którą bardzo lubimy. Podróż szybko mijała, bo śpiewamy ulubione piosenki.
- Ewa wita nas w progu domu z plecakiem:
- Cześć, kochani ! Cieszę się, że was widzę. Proponuję od razu, wycieczkę nad morze, bo zapowiadają, że od jutra pogoda się zmieni i będzie padał deszcz.
Tata
jedzie według jej wskazówek i za chwilę jesteśmy w Sobieszewie-
małej nadmorskiej miejscowości.
- Jak tu pięknie, odpocznijmy chwilę!- mama już rozkłada koc. Patrzymy na niebo, Suną po nim leniwe chmurki. Po krótkim odpoczynku ruszamy dalej.
- Za tą wydmą zobaczymy już morze! - mówi Ewa, a ja biegnę bo chcę być pierwsza. Staję i patrzę: od lewej do prawej strony woda, daleko statki. Idziemy wszyscy na brzeg i siadamy na piasku. Co za wiatr!- chwytam czapkę.
- Chyba zaczyna kropić!- Ewa wystawiła dłoń.
- Uciekamy!- zapytałam.
- Nie zdążymy!- Ewa wyjmuje wielki parasol i wszyscy chowamy się pod nim. Teraz możemy spokojnie obserwować ulewę. Nagle zza chmur wychodzi słońce, ostatnie kropelki deszczu padają na parasol.
- Ojej, tęcza, tęcza! Na niebie i na Ewy parasolce!
Tata
robi zdjęcia. Mama i Ewa uśmiechają się do siebie. My wyliczamy,
czy tęcza ma wszystkie kolory: czerwony, pomarańczowy, żółty,
zielony, niebieski, granatowy, fioletowy! Zgadza się!
- Ewo jak to się dzieje, że powstaje tęcza?- pytam zaciekawiona.
- To proste. Gdy w czasie deszczu wyjdzie słońce, jego promienie załamują się na kropelkach wody unoszących się w powietrzu. Wtedy promień słońca zamienia się w siedem barw.
Nagle
tęczowe zjawisko na niebie blednie i rozpływa się. Deszcz
wyparował, zniknął i nie
ma
już tęczy. Spacerujemy jeszcze długo brzegiem morza, zbieramy
kamienie i patyki.
Wracamy do samochodu przez wydmy i las. W domu Ewy
rozmawiamy o tym co nas
spotkało.
Odpowiedzcie,
co spotkało rodzinę nad morzem?, Kiedy pojawiła się tęcza? Z
jakich barw składa się tęcza? Czy widzieliście kiedyś tęczę?
Wymieńcie
kolory tęczy. Pokolorujcie ją.
Znamy
piosenkę,, Tęcza, tęcza”, możecie znaleźć ją na youtube.
Śpiewaj z nami o tęczy,
kiedy
nuda cię dręczy.
W
domu, w szkole, po burzy
Tęcza
minę rozchmurzy.
,,Jak
sprowadzić tęczę?”- połóżcie na stole kartkę papieru, około
10 cm nad papierem trzymajcie szklankę z wodą. Po chwili na stole
powinna pojawić się tęcza. Miłej zabawy.
Zadania
w kartach pracy
6-latki-KP4
str.40a i 40b
5-latki-KP4
str.33a i 33b
3-latki-KP2
str.38
Czwartek-18.06.2020
Temat: LETNIA POGODA
Zapraszam was do obejrzenia ilustracji.
Temat: LETNIA POGODA
Zapraszam was do obejrzenia ilustracji.
Zapamiętajcie jakie zjawiska pogodowe występują w danej porze roku.
Każda pora roku charakteryzyje się zjawiskami pogodowymi. Teraz mamy już prawie lato, które z przedstawionych zjawisk występują latem. Myślę, że wiecie.
Obejrzyjcie symbole pogody i spróbujcie stworzyć mapę pogody. Zabawcie się w ,,Prezentera pogody". Zobaczcie jak to może wyglądać.
Stańcie przed waszą mapą i zapowiedzcie pogodę, używając czasu przyszłego, czyli jak będzie.
Stańcie przed waszą mapą i zapowiedzcie pogodę, używając czasu przyszłego, czyli jak będzie.
Zadania w kartach pracy
6-latki-KP4 str.41a i41b
5-latki-KP4 str.36a
Piątek-19.06.2020
Temat: LATO W SZTUCE
Zapraszam do bajkowej gimnastyki. Wykonujcie polecenia czytane przez mamę.
Jesteś pajacykiem Pinokiem- robisz pajacyki,
Jesteś Kubusie Puchatkiem- robisz przysiady,
Jesteś Kopciuszkiem, tańczysz na balu- robisz obrót na palcach,
Jesteś Maszą - biegasz podskakując,
Jesteś Smerfem - Robisz pompki.
Obejrzyjcie obrazy- ,,Lato w sztuce"
Myślę, że pamiętacie piosenkę ,, Po łące chodzi lato", jeżeli nie to znajdziecie ją na youtube.
A teraz zadanie dla was. Przygotujcie kartkę, farby, pędzel i namalujcie ,,Lato". Możecie wyjść na podwórko i malować. Miłej, twórczej pracy - mio mali artyści.
Zadania w kartach pracy
6-latki-KP4 str,42a i 42b
5-latki-KP4 str.36b
4-latki-KP2 str.49
Miłej pracy i zabawy. Pozdrawiam Was - Wasza Pani
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz