środa, 14 kwietnia 2021

NA KONCERCIE - praca zdalna

 Czwartek- 15.04.2021

TEMAT: NA  KONCERCIE

Na początek proponuję rozgrzewkę przy muzyce:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU





  • „Na koncercie” – rozmowa z dziećmi. R. odtwarza fragmenty filmów przedstawiających zachowanie widzów na koncercie w filharmonii:         
  • https://youtu.be/fbKHROpK3PQ
  •                                                                                                                                                                         
                         


na koncercie rockowym                                                           
https://www.youtube.com/watch?v=BY_qDZ-YFT0

   

 
                     na koncercie plenerowym     https://www.youtube.com/watch?v=cFj-xGESsgo

                           


          

       

Ukierunkowuje obserwację pytaniami:

  • W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty?
  • Jak zachowują się ludzie na każdym z koncertów?
  • W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę?
  • W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał.

  • Rodzice przeczytajcie proszę dzieciom wiersz Anny Kamieńskiej pt.,, Koncert”, a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania

  • ,, Koncert” Anna Kamieńska

    Grały żabki w błocie:

    jedna na flecie,

    druga na fagocie,

    trzecia na klarnecie,

    czwarta, jak to żaby,

    na skrzypcach- aby, aby,

    piąta na fortepianie

    głośno niesłuchanie,

    szósta na mandolinie,

    siódma na okarynie,

    ósma – mamo kochana- ćwiczyła na organach,

    dziewiąta na wiolonczeli,

    a jakże, żebyście wiedzieli!

    Dziesiąta, tak jak wy czasami,

    biła w bębenek łapkami,

    Aż taki się zrobił hałas,

    że uszy zatykać zaraz.

    Tylko dzieci i poeci

    stali nad brzegiem strumyka

    i zachwycali się:

    Ach, jaka ładna muzyka!

    Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

    *Jakie zwierzątka występują w wierszu?

    *Gdzie grały koncert żaby?

    *Jakie instrumenty muzyczne pojawiły się w wierszu?

    *Czy znacie wszystkie te instrumenty? Nazwijcie je.

  • Kilka informacji na temat instrumentów muzycznych. Mamy instrumenty: strunowe, dęte i perkusyjne. Obejrzyjcie je.
  •  

       
  • „Wiosenny krajobraz z brzozami” – zabawa muzyczno-plastyczna.

Dzieci mają rozłożone na stolikach kartki, farby plakatowe, ale mocno rozwodnione, pędzle.

R. wyjaśnia:

Za chwilę usłyszycie muzykę. Zamieńcie wasze pędzle w tancerzy, którzy przy tej muzyce będą tańczyć, a przy okazji malować linie, wzory i inne esy-floresy.

Do każdego koloru jest jeden pędzel – wybierzcie dla siebie pierwszy kolor.

Podczas trwania muzyki nie dobieramy farby – tancerz nie może przerywać tańca.

R. puszcza utwór muzyki klasycznej  np.

„Taniec Eleny” M. Lorenca: 

 lub „Wiosna” A. Vivaldiego: 

a dzieci malują. Gdy prace schną, wydzierają z białego papieru paski o szerokości 2–3 cm rożnej długości i komponują z nich pień brzozy – czarną kredką rysują krótkie kreski.

Kompozycję naklejają na kolorowy karton.

Na koniec pęczkami patyczków do uszu maczanymi w jasnozielonej gęstej farbie plakatowej stemplują delikatnie liście.



  • Karty pracy:

  •  6-LATKI–KP 4 str. 7 / ćwiczenia percepcji wzrokowej, grafomotoryki, budowanie wypowiedzi;  CziP  str.62- ćwiczenia w czytaniu,
  • 5-LATKI- KP 4 str. 6 – uzupełnij ilustracje, podziel na sylaby nazwy instrumentów; zeszyt grafomotoryczny str.62. – narysuj obrazek po śladzie.

















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Festyn Rodzinny w ZSP w Lenartowicach